Chatbot
Érje el ügyfeleit könnyedén Facebook Messengeren
Mesterséges intelligencára épülő üzleti chatbotjaink a legújabb digitális marketing és kommunikációs technikákkal négy területen segítenek Önnek fejleszteni az értékesítési és üzletviteli folyamatokat. Segítségükkel Ön is fokozhatja üzleti kommunikációja hatékonyságát, növelheti a bevételeit, erősítheti cége munkatársi márkaértékét.
Chatbotokról röviden
Mi az a chatbot?
A chatbotok olyan programok, amelyek felhasználók preferenciák alapján képesek átadni különböző információkat a „beszélgetőtársuknak”. Használatuk során lényegében a két ember közötti „beszélgetés” érzetét keltik a felhasználók számára, a mesterséges intelligencia keretein belül. A chatbot lehetővé teszi, hogy használója automatizálja kommunikációját, és szorosabb kapcsolatot alakítson ki ügyfelekkel, partnerekkel.
Miben segít a chatbot?
- ügyfélélményt fokoz
- segíti az ügyfélszerzést
- segíti az ügyfélmegtartást
- javítja a marketing befektetés megtérülését
- növeli a konverziót
- csökkenti a HR erőforrás igényt
- tehermentesíti az online ügyfélszolgálatot
Miért chatbot?
Az ügyfelek szempontjából
- kényelmes
- gyorsan és egyszerűen jutok információhoz,
- időt és pénzt takarítok meg vele (gyors és ingyenes),
- arra kapok választ, amit kérdezek
- bármikor elérem, soha nem „foglalt”, nincs „zárva”
- ismerős, könnyen elérhető felületen kapok információt (nem kell tanulni)
- könnyű a használata
Az Ön, mint chatbot tulajdonos szempontjából
- felgyorsítja és egyszerűsíti a kommunikációt,
- időt és pénzt takaríthatunk meg vele,
-
24 órás munkaerő
(nem beteg, nincs szabadságon) - mindenki ismer, és napi szinten használ legalább egy chatfelületet
- könnyű a használata
- könnyen tanítható
- könnyű elérni rajta a célcsoportot
- 80-90%-os megnyitási arány, szemben az emailekkel ahol az átlagos megnyitási arány 20% körül alakul
- kiemelkedő átkattintási arány (30-50%), e-mailek esetében ez nagyságrendileg 3%
- azonnali válasz az érdeklődőknek
- 1to1 kommunikáció lehetősége – személyes, az ügyfél igényére szabott
- ingyen remarketing (broadcast) lehetőség
- szegmentálási lehetőség
- folyamatosan erősödő platform (ma 60%-kal több időt töltünk messengeren, mint két éve)
- chatbottal sokkal könnyebb feliratkozókat gyűjteni, mivel itt nem kell adatokat megadnia ahhoz, hogy bekerüljön a rendszerbe
- Minden adatot GDPR –nak megfelelő módon eltárol a felhasználóról
- Mérhetővé, elemezhetővé válnak felhasználói szokások
- Összeköthető marketing automatizációs rendszerrel, ezáltal könnyen beépíthető a teljes kommunikációs folyamatba.
Ismerje meg a botjainkat!
Egyedi botokat tervezünk és fejlesztünk,
amiben minden esetben segíti partnereinket
out of the box
gondolkodásunk.
Nálunk nincs „földtől elrugaszkodott” elképzelés, csak okos megoldás.
Hogy működnek?
Felhő alapú
Könnyen használható önkiszolgáló felhőalapú esemény-tartalomkezelő rendszer és nyílt API kapcsolat az egyes rendszerintegrációkhoz.
Intelligens chatbot
Közvetlen és automatizált beszélgetés a Facebook Messengerben, AI, NLP és Chatbot technológiával.
Személyre szabott
Esemény és hely alapú visszajelzések, valamint az ügyféligényre alapozott kommunikáció és tartalom-szolgáltatás
Insights
Hatékony elemzési felület, gépi tanulás és tudásalapú fejlesztési eszközök
Főbb funkciók
Az alábbi funkciók elérhetőek és egyedi igényekre alakíthatók a chatbotjainkban. Ugyanakkor ezeken túl számos szakma- és vállalat specifikus elképzelés is illeszthető. Ezekből néhány a speciális chatbotjaink leírásában elérhető, de egyedi igények alapján is vállaljuk a megvalósítást.
A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) segítségével a chatbot megérti, hogy a felhasználó szabad szöveges kérdést ír be, így releváns válaszokat adhat.
Gyakran feltett kérdések megválaszolása, amelyekre a felhasználó nem csak egy előre programozott menü segítségével fér hozzá. Az NLP bevezetésével releváns kérdéseket is kibonthatunk a szabad szövegből.
Azoknak a felhasználóknak, akik már használják a chatbotot, lehetőség van egyedi, szöveges vagy fájl alapú automatizált üzeneteket küldeni.
A meglévő felhasználók számára küldhetünk direkt üzeneteket, hirdetési tartalmat vagy értesítéseket az újbóli elkötelezettség érdekében.
Európában minden vállalatnak meg kell felelnie a GDPR-nek. Chatbotjainknak van beépített modulja a GDPR elfogadásához és a személyes adatok védelméhez. A leiratkozás gomb is része a keretrendszernek.
Az ügyfelek elégedettségének mérése ma már megkerülhetetlen a magas szintű ügyfélkiszolgáláshoz és szolgáltatás fejlesztéshez. Ha Önnek is fontos, hogy mit gondolnak a vendégek, a résztvevők a szolgáltatásról, akkor chatbotjainkon belül könnyedén készíthet elégedettségmérést. Legtöbb esetben elég négy jól megfogalmazott kérdés, ami alapján pontos képet kaphat arról, mi is van a felhasználó fejében.
A QR-olvasó hasznos funkció, és mivel a telefonod kamerája képes QR-kódokat olvasni, egyszerűen navigálni a felhasználót a chatbotba vagy egy chatbotból egy adott céloldalra.
A chatbotjaink felhasználói a kommunikáció során úgy érzik, hogy valódi beszélgetésben vannak. A chatbot megérti a szövegkörnyezetet, így több egymást követő kérdésre is képes úgy válaszolni, hogy tárolja a kontextust.
Kiemelkedő konverziót érhet el azzal, hogy az ügyfélnek a chatbottal folytatott interakció során közvetlenül a chatablakon belül kínálhat fel kényelmi szolgáltatásokat. Jegyértékesítés, foglalás, időpontegyeztetés… számtalan olyan funkció, amelynek során az ügyfél a legtöbb chatbot esetén kénytelen elhagyni a beszélgetést, így a kommunikációs flow megszakad. A webview funkcióval a felhasználónak nem kell elhagynia a chatbotot használat közben, mivel a webes nézet egy külön ablakban jeleníti meg a weboldalt. Megoldásunknál minden interakció a chaten belül zajlik, így folyamatosan fenntartható a felhasználóval a kapcsolat.
Cége munkaidőjétől függően a robot eltérő választ adhat. Hasznos, ha több irodája van, vagy a chatbot hub.
Ez lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy valódi személlyel csevegjen a chatbot felületen, ha a robot nem képes válaszolni a kérdésre. Az egyedi jegyrendszer segít kezelni az Élő csevegés funkcióit.
Az ügyfelek profilozása után egy-egy üzenetet küldhetünk a teljesen személyre szabott kérdések megválaszolására. Hasznos funkció, ahol a kérdések hasonlóak, de a válaszok ügyfelenként eltérőek.
hozzászólások alatt található megjegyzéseket, és ha van megfelelő válasz, a chatbot egy privát üzenetben válaszol a kommentelőnek.
Chatbotjainkat nemcsak üzenetküldő platformokra és webhelyekre lehet telepíteni, hanem egy mobilalkalmazásba is. Készíthetünk önálló alkalmazást, vagy integrálhatunk egy meglévővel.
Kényelmi szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy egy terméket vagy szolgáltatást hozzáadjon a kedvenceihez, így egy kattintással visszahívhatja azt.
Helymeghatározási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó megnézze, milyen messze van két számára fontos pont (pl. szálloda-reptér, konferencia helyszín – szálloda). Ennek a szolgáltatásnak a működése minden platformon eltérő lehet.
Felhasználói folyamat létrehozása egy adott cél elérése érdekében, vagy konverzió az ügyfelek igényei alapján.
A webáruház részleges vagy teljes integrációja. Komplex szolgáltatás, amely a chatboton belül kezeli a teljes vásárlási folyamatot, a termékkereséstől kezdve a bevásárló kosárba történő felvételig és a fizetésig, kiszállításig. Kényelmes és könnyen használható.
Termékkeresési szolgáltatás, amely API-t használ a termékek vagy szolgáltatások adatbázisba történő felsorolására. A legjobban úgy néz ki, mint egy körhinta menü. Kattintson az eredményre a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos részletes információk eléréséhez.
Számos vállalat esetében (különösen szállodai, rendezvény-, vagy fesztiválszervezők körében) lehet fontos ez a szolgáltatás. Egyszerűen egy gomb megérintésével vagy akár egy szabad szöveges paranccsal a felhasználó kiválaszthatja a chatbot nyelvét.
Hűségprogramunk lehetővé teszi, hogy felhasználóinak személyre szabott árengedményeket, extra ajándékokat adjon előre meghatározott interakciók után, vagy akár pontrendszert építsen fel, amelyből később más csatornán további előnyöket érvényesítsen. A hűségprogramunkban lehetőség van nyeremények kisorsolására, jótékony célú adomány gyűjtésére csakúgy, mint további vásárlás generálására.
A kuponok feladása és kezelése a szállodaiparban fontos és gyakori feladat. A chatbot segítségével ezeket könnyen el lehet küldeni és kezelni. Robotjainkkal ezt a funkciót is könnyedén lekezelheti.
Mert játszani jó! A chatbotban kiemelkedő hatékonysággal lehet játékra invitálni a felhasználókat. A játék során különböző nyeremények kiosztása, a játékosok rangsorolása, kedvezmények kiosztása, figyelemfelkeltő felhívások elhelyezése egyaránt lehetséges. Itt tényleg csak a kreativitás szab határt.
Legyen szó egy konferencia részletes programjáról, egy fesztiválózó „színpadbeosztásáról” vagy akár egy szálloda foglalási tablójáról a chatbot segítségével az ütemezés automatikusan elkészíthető.
Ha megvan a felhasználó e-mail címe, a chatbot akár privát e-mailt is küldhet a felhasználónak.
A chatbotok egyik legfontosabb és legbonyolultabb funkciója az hogy hogyan lehet csatlakoztatni meglévő rendszerekhez, miként lehet integrálni a meglévő vállalati kommunikációba. A fejlesztések során külön hangsúlyt fektetünk arra, hogy a chatboton keresztüli adat és információáramlás bekapcsolódjon a többi vállalati rendszerbe.
Hogy dolgozunk?
Együtt… az Ön érdekében
Egy informatikai fejlesztés költséges dolog és akár hónapokat is igénybe vehet. Hagyományos módszertanok alapján fejleszteni költséges, és sok esetben felesleges munkát jelent. Szerencsére egyre inkább előtérbe kerülnek új módszertanok (design thinking), amelyekkel agilis módon az ügyfelek valós igényeire építve történik a fejlesztés.
Így elkerülhetők a felesleges munkaórák, és az ügyfelek, vagy éppen a munkatársak által soha nem használt fejlesztések.
A mi célunk, hogy szerethető és élményszerű digitális felület és kiszolgálási folyamatot hozzunk létre Önnel közösen. Ehhez számunkra a service design módszertan nyújt megfelelő támogatást. A módszertan hátteréről röviden itt olvashat.
A módszertan alapján a fejlesztés a következő lépésekből áll:
Elemzés
A közös munka nagy része már a látható fejlesztés megkezdése előtt megtörténik. Ahhoz, hogy a chatbot előnyeit a legmagasabb szinten ki tudja használni, meg kell értenünk igényeit, projekt céljait és meg kell határoznunk, mit vár a chatbot-tól. Információkat gyűjtünk az Ön üzletéről, működéséről, ügyfeleiről. Optimális esetben bevonjuk ügyfeleit, vendégeit, látogatóit a felmérésbe, a kutatás és a márkaépítés kulcsszerepet játszik a chatbot fejlesztésében, és szükség esetén fókuszcsoportokat elemzünk annak érdekében, hogy megtudja, mit várnak az emberek az Ön chatbotjától.
Szintetizálás, ötletelés
A fejlesztés talán legizgalmasabb része. Az információk begyűjtése és csoportosítása után közösen elemezzük, és értékeljük azokat, majd indulhat az ötletelés. Ki, milyen információt, hol, mikor kapjon meg, milyen egyéb csatornákkal lenne csatlakozási pontja, mit lásson az ügyfél, mit ne, hogyan illeszkedjen a kommunikációs stratégiába, csatlakozzon a loyalty programhoz, stb… Számtalan dolog, amit át kell beszélnünk a legjobb megoldás érdekében.
Tervezés és prototípus készítés
Mint egy weboldal vagy egy alkalmazás, a chatbot-nak is szüksége van egy vagy több beszélgetési folyamat kialakítására, logikára és drótvázra. Fontos szerepet fog játszani a tervezési folyamatban, mivel fontos, hogy megkapja azt, amit akar. Sőt, jobb, ha ebben a szakaszban derülnek ki problémák, mint később. Kollégáink között szállodai- és rendezvényszervező szakemberek is vannak, így a folyamatot nem csak fejlesztői de szakmai szemmel is támogatják.
Fejlesztés és telepítés
A folyamat ez a része fárasztó és időigényes, de ez legyen a mi problémánk. Mivel a bothoz saját szolgáltatási platformot használunk, ezért gyorsabban tudjuk szállítani a kész megoldást. A Chatbot telepítése is saját platformon történik, így nincs szükség további hardver- és rendszerkezelésre.
Tesztelés és elindítás
Az egész fejlesztési folyamatba számos tesztet építünk be, ami alapján folyamatosan javítjuk a szolgáltatási minőséget. De a végső teszt a fejlesztés lezárása után a megrendelővel együttműködve történik. Optimális esetben lehetőség van rá, hogy élesítés előtt még egy felhasználói tesztet is futassunk, ami az Ön ügyfelei egy csoportjának a bevonásával zajlik. A tesztelés után a chatbot telepítésre kerül, és készen áll az indításra.
Ügyfélkommunikáció
Csak azért, mert időt és energiát fektettünk a chatbot fejlesztésébe, és van egy letesztelt jól működő alkalmazásunk, ez nem jelenti azt, hogy bárki is tudja, hogy létezik, hacsak nem mondjuk el nekik. A közönség elérése érdekében promóciós eszközöket és bevált gyakorlatokat biztosítunk Önnek a chatbot bevezetéséhez. A chatbot bevezetéssel kapcsolatos tanácsadáshoz kérje ajánlatunkat.